Tryck på tröja

Jag var på Panduro i måndags 8/11-10 och köpte en skummplast-döskalle som man använder för att göra tryck på textil. Har inte testat den än, men tänkte väl göra det under dagen! Innan har jag ju gjort en döskalle på en katt-tröja till Coco med hjälp av en vanlig pappersmall och så har jag ju använt mig lite av Screenram och screentryck på vanliga kläder. Screentryck blir ju riktigt snyggt, men det är lite krångligare och inte riktigt värt det om man bara ska göra något litet på en liten katt-tröja. Så nu ska jag alltså prova den här varianten, och om det går bra tänkte jag göra egna mallar :)

Såhär blev Cocos tröja (även den som ses i inlägget Syfestivalen 6/11-10):

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0