Vår första WCF-utställning

Igår, lördag 2/10-10 var jag, Nick och Bobbi på vår första WCF-utställning, arrangerad av SNRF.
Det gick väl inte speciellt bra för oss.. Nick var jättearg, morrade och fräste.. och såklart sa domaren att han fick för mycket mat hemma och att jag skulle ta hem honom och banta :( Han är ju inte speciellt tjock egentligen, han är ju ändå kastrat och vissa kastrater får de här "kastratmagarna" som gör att de ser lite runda ut. Men när jag ser en tjock katt så är de även runda runt om magen, upp på sidorna liksom, och inte bara att de hänger ner under magen som en påse, som det gör på Nick. Men han fick sitt första WCF-cert: CAP.
Jaja... Och för Bobbi gick det inte heller som jag hade trott..de har ju lite andra standard på WCF. Men det blev en EX 1 i alla fall.

Lite bilder från utställningen på Bobbi!
Foto av Mattias Andersson

Foto av Ylva-Li Mannby

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tyckte det var en himla rolig utställning. :D

Det Bobbi förlorar en del på tror jag är pälsen, jag tror att det säkert rätar till sig när hon blir äldre. Förhoppningsvis. :) Någon särskilt stor skillnad i standarden är det ju inte, lite andra formuleringar bara. En skillnad är att "Bare patches" är ett fel i alla åldrar, medan det är OK för ungdjur i fifé. :) Antagligen var det väl därför domaren inte plockade upp Bobbi som domarens bästa. Pälsen blir säkert jämnare och mer korrekt när hon vuxit klart får vi hoppas, för typmässigt är hon ju väldigt fin. <3



Nu ska jag spana lite på din nya hemsida! Vi hörs! - Emma

2010-10-06 @ 00:58:16
URL: http://www.araneas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0